nedjelja, 28. lipnja 2015.

Most pozitivno utječe na broj stanovnika i broj turista

stanovništvo otoka krka

Meni osobno, od svih tih građevina, most je nekako najelegantniji i najljepši. Most zna biti skup, ali većinom je umjetničko djelo.

Mnogi gradovi, otoci i poluotoci imaju svoje mostove na razglednicama i turisti dolaze samo zbog njih. Mostovi  su sami po sebi postali turistička atrakcija.

Budući da slika govori tisuću riječi,  krivulje na početku ovog članka  vrlo jasno pokazuje što se je desilo sa stanovništvom nakon izgradnje Krčkog mosta 1980.g. Državni zavod za statistiku

Otoci koji imaju most Krk, Pag, Vir ili Čiovo u statističkim podacima neprestano pokazuju porast stanovništva i  broj noćenja turista.

ciovo

Realno, otoku Pagu je vjerovatno dosta pomoglo razvikano Zrće i dosta popunilo broj noćenja.

Turistički uspoređujući prvih 10 otoka po broju noćenja uvjerljivo vodi otok Krk s 3,9 milijuna noćenja, a iza njega otok Pag s 2,2 milijuna noćenja. Otok Krk ima 19.000 ljudi, a drugi otok po broju noćenja, Pag  ima oko 9.000 stanovnika, manje nego otoci Ugljan i Pašman koji zajedno imaju oko 10.000 stanovnika.

otoci_statistika

Krčkim mostom u prvih dvadeset godina od otvaranja prošlo je 27.200.000 vozila odnosno 3726 vozila dnevno, tj. u zimskim mjesecima manje, a u top ljetnim danima i do 28.000 vozila.

Prosječni dnevni ljetni prolaz Krčkim mostom u 2014.g je preko 19.000 vozila. izvor : HAC

Trenutno je promet vozila na Ugljan i Pašman oko 360.000 vozila godišnje (vozila u dolasku i odlasku), a  s gradnjom mosta  realno je očekivati da će ta ista vozila ( koja su se do sada oprezno odmjeravala kada će preći na kopno i obratno) ,  sada sa čvrstom vezom,  kretati će se slobodnije i jeftinije. Novom jeftinijom 24 satnom vezom s kopnom sigurno bi se moglo očekivati znatno povećanje prometa, te porastom tokom godina i na 400.000 vozila godišnje u jednom smjeru , tj.  na  30% prometa Krčkog mosta s tendencijom stalnog rasta.

Naplatom mostarine, koja bi bila sigurno više nego duplo jeftinija od sadašnje pomorske veze koje imaju Ugljan i Pašman, most bi bez problema bio profitabilan kao i Krčki.

ajmo napraviti most

Nema komentara:

Objavi komentar